Psychika a PMS

Badania pokazują, że mniej więcej u 5 procent miesiączkujących kobiet występujący PMS oznacza również problemy emocjonalne. Czasami jest to tylko i wyłącznie lekka chandra. Jednak w skrajnych przypadkach mogą też występować nawet pewne okresy głębszej depresji czy uporczywego smutku. Dlatego też warto jest przede wszystkim obserwować swój organizm i jeśli zauważymy tego typu dolegliwości, to koniecznie zwróćmy się o pomoc do specjalisty.



Dobrze jest też dowiedzieć się…

Dobrze jest też dowiedzieć się jaka jest przyczyna takiego stanu. Warto także zwrócić się o wsparcie do najbliższych nam osób. Postarajmy się znaleźć u nich zrozumienie. Często bowiem zespół napięcia miesiączkowego powoduje różnego rodzaju kłótnie rodzinne, choć główną przyczyną takiego stanu są buzujące hormony. Wytłumaczmy więc partnerowi swój stan, a w ten sposób unikniemy nieprzyjemnych sprzeczek. Sami także spróbujmy się zdystansować do wszystkiego tego, co w danej chwili nas trapi.

Wiadomo przecież, że za parę dni spojrzymy na zaistniałą sytuację zupełnie inaczej. Warto także zadbać o prawidłowe planowanie swojego miesiąca. Przykładowo na pierwszą połowę cyklu należy odkładać wszelkie zadania, wymagające od nas maksymalnej koncentracji bądź też kreatywności. Natomiast czas spodziewanej menstruacji starajmy się ułożyć lżej. Nie umawiajmy się w tym okresie na spotkania i nie bierzmy zbyt wielu rzeczy na głowę.

Nic się przecież nie stanie, jeśli przez kilka dni odpuścimy sobie i będziemy żyć trochę wolniejszym tempem. Generalnie dobrze jest też zwrócić uwagę na codzienną dietę. Należy z niej wyeliminować przede wszystkim sól, ponieważ jej nadmiar może spowodować nasilenie wszelkich dolegliwości wywołanych zatrzymaniem wody w organizmie. Starajmy się także zrezygnować z cukru oraz nadmiaru tłuszczu, gdyż one mają wpływ na nasz nastrój.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *