PMS – sposoby na dolegliwości

Wiele kobiet miewa dolegliwości PMS, inaczej nazywany zespołem napięcia przedmiesiączkowego. Jego objawy są efektem następujących w organizmie zmian hormonalnych, które mogą zachodzić w organizmie kobiety już nawet kilkanaście dni przed okresem, choć najczęściej pojawiają się parę dni przed menstruacją. Organizm wtedy zaczyna produkować mnóstwo estrogenów, zaś niewiele progestagenów. Ów pojawiający się brak równowagi między dwiema grupami hormonów powoduje zachwiania w całym organizmie.



Zasadniczą przyczyna pojawiających się u kobiet objawów…

Zasadniczą przyczyna pojawiających się u kobiet objawów jak na przykład tkliwość piersi czy znaczny wzrost wagi oraz pojawiające się wzdęcia, jest zatrzymywanie w organizmie dużej ilości wody. Stąd też jeśli chcemy zminimalizować takie objawy zespołu napięcie przedmiesiączkowego należy już kilkanaście dni przed pojawieniem się okresu z naszej diety pozbyć się soli, a także wszelkich ostrych przypraw. Starajmy się także zrezygnować ze słodyczy, alkoholu. Warto także zwrócić uwagę na tłuste mięsa oraz kawę.

Ten ostatni produkt może nam przede wszystkim utrudnić wyciszenie się, co jest szczególnie ważne podczas tych dni. Zamiast napojów gazowanych i zawierających kofeinę, sięgajmy raczej po wodę, a także soki warzywne. Pozwalają one oczyszczać organizm z toksyn i świetnie się nadają jako sposób uzupełnienia płynów w organizmie. Możemy także sięgać tutaj po różne zioła, które powinny dodatkowo złagodzić objawy PMS. Szczególnie nadaje się tu herbata z melisy bądź też rumianku.

zespół napięcia przedmiesiączkowego – galeria

hurtownia mięsa

Foto: pixabay.com

herbata teekanne

Foto: pixabay.com

Tego typu napary bardzo uspokajają oraz relaksują. Dodatkowo na nasze ogólne samopoczucie korzystnie wpłynie również napar zrobiony z pokrzywy. Działa on moczopędnie, w związku z czym pozwoli nam się pozbyć nadmiaru wody z organizmu. Chociaż okres przed i w trakcie trwania menstruacji jest dość męczący, to jednak nie należy rezygnować z lekkiej aktywności fizycznej, która naprawdę może korzystnie wpłynąć na nasze samopoczucie.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *