Jak zachować formę będąc w ciąży?

Kobieta, która przygotowuje się do bycia mamą chce dbać o siebie tak by dziecko jak i ona po porodzie czuli się wyśmienicie. Wiele przyszłych mam zastanawia się jak przygotować swoje ciało do porodu, który jest dla wielu nie lada wyzwaniem. By czuć się świetnie podczas ciąży najlepsze, co można robić dla swojego organizmu to ćwiczyć. Aktywne kobiety w ciąży lepiej ją znoszą, nie doświadczają uciążliwych zaparć, ani wzmożonego zmęczenia.



Codzienna dawka ruchu, który stymuluje organizm…

Codzienna dawka ruchu, który stymuluje organizm kobiety jest również bardzo dobry dla dziecka. Wydzielane pod wpływem ćwiczeń hormony takie jak serotonina, dopamina czy endorfiny pozytywnie wpływają na kształtujący się układ odpornościowy malucha. Aktywność fizyczna pod czas 9 miesięcy ciąży pozytywnie wpływa na samopoczucie kobiety w trakcie porodu. Dzięki elastycznym i wyćwiczonym mięśniom odbywa się on łatwiej i jest mniejszym obciążeniem dla organizmu. Również trening w czasie ciąży to silniejsze serce, dotlenione płuca i zdrowsza skóra za równo przyszłej mamy jak i dziecka. Jakie ćwiczenia wykonywać w czasie ciąży. Polecane każdej kobiecie są długie i krótkie spacery. Nawet kilkominutowa przebieżka po parku dostarczy tlenu oraz pozytywnych bodźców. Pomoże usunąć zmęczenie i pozytywnie wpływa na kondycję. Wiele kobiet lubi ćwiczenia na dużych, gumowych piłkach, bardzo dobrze wpływają na kręgosłup, dając wyraźną ulgę. Warto wybierać ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha i dna miednicy, które ciężko pracują w trakcie porodu.

Jeśli lekarz nie widzi przeciwskazań bardzo odprężające i dające wiele frajdy są ćwiczenia ciążowe w wodzie. Są organizowane specjalne zajęcia z aqua aerobiku dla ciężarnych. Instruktorzy układają indywidualny plan ćwiczeń zgodnie z potrzebami pań. Ciąża tydzień po tygodniu się zmienia, zarówno dziecko jak i kobieta w każdym miesiącu potrzebują innej stymulacji. Jeśli nie ma medycznych przeciwskazań nie należy rezygnować z ćwiczeń do końca trwania ciąży. Należy tylko kontrolować ich siłę oraz ilość.

Pod koniec lepiej zrezygnować z bardzo wysiłkowych i obciążających treningów. Dobre ćwiczenia dla ciężarnych proponują szkoły rodzenia, w grupie lub indywidualnie można się nauczyć nie tylko jak przygotować się na przyjście dziecka, ale także jak zadbać o swoją kondycje. Każda kobieta boi się zbędnych kilogramów by ich uniknąć należy utrzymywać prawidłową dietę i włączyć ruch do swojego codziennego trybu dnia. Dzięki temu po porodzie szybko wrócimy do swojej wagi.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *